De bírom az emberi általánosításokat.
De lássuk be, bennünk is megbújik a tulajdonság. Ha valaki egy hírt oszt meg velem, és megkérdezem honnan vette, erre ő rávágja, hogy az újságba írták, rögtön arra gondolok ez is biztos hülyeség. Az esetek nagyobb részében nem is tévedek, van amikor túloznak, vagy maga a cikk író sincs tisztában az adott témával. Igen, ez az online újságokra is vonatkozik.
Most nézzük két példát amikor tudtam, hogy hülyeség minden papírra (esetemben képernyőre) vetett szavuk:
Te tudod mi a különbség? Szeretnéd megtudni? Nézd meg a videót!
Szóval az embernek rögtön a sztereotípiák jutnak eszébe, hogy hát az újságba hülyeség van, és ez sokszor találó. Nem egy online-vagy nem online újság van, ami teli van hülyeségekkel, amik a világhálón találhatóak persze inkább a megosztásokra mennek.
Ismerős amikor egy tök érdekes, figyelemfelhívó (clickbait) cikkel találkozol össze, és amikor rákattintasz arra kér, hogy megoszd, hogy láthasd? Igen? Ha ilyet látsz, akkor biztos lehetsz benne, hogy hülyeség. Emelett, ha ilyen reklámokat látsz, szinte biztos, hogy hülyeséget olvasol.
Oké, ami az interneten van, tisztázva, de hogyan ismerhetjük fel a papírosnál?
Persze, ha az ember olyan dolgot olvas, nyilván leesik neki, hogy ez lehetetlen. De ezeknél nem nagyon lehet megkülönböztetni, ezért is fontos két dolog:
Köszönöm, hogy végigolvastad! Ha tetszett, csak csak meg akarod valakivel osztani a cikket, ne felejtsd el megosztani!